W tym artykule skupimy się na znaczeniu personalizacji w mailingu i pomożemy Ci w pierwszych krokach związanych z gromadzeniem i wykorzystywaniem odpowiednich danych.
Konkretnie poruszymy te tematy:
Czym jest personalizacja?
Personalizacja to dostosowanie wiadomości do indywidualnych potrzeb odbiorcy.
Wykorzystaj dane uzyskane od użytkowników, aby osiągnąć wyższą skuteczność mailingów i wysyłać do nich treści specjalnie dopasowane do nich, a tym samym pogłębić relacje i zwiększyć sprzedaż.
Spotęguj siłę segmentacji, automatyzacji i tzw. merge tagów.
Jakie informacje można zbierać?
Podstawową informacją o użytkowniku to jego imię. Można go później wykorzystać bezpośrednio w mailingu przy pomocy merge tagu *|NAME|*.
Więcej o merge tagach znajdziesz tutaj.
Również możesz zapytać użytkowników o pożądaną częstotliwość otrzymywania newslettera lub preferowaną treść wykorzystując preferencje.
Jeśli masz sklep internetowy, przydadzą Ci się dane o zakupach i zachowaniu użytkownika na stronie.
Za pomocą web trackingu możesz w Ecomail pracować z zaawansowanymi automatyzacjami, na przykład takimi, jak przypomnienie o porzuconym koszyku.
Możesz także dodać pola własne, które chcesz pozyskać, które są istotne tylko dla Twojej firmy - np. poziom języka (jeśli sprzedajesz kursy językowe) lub typ zwierzaka (jeśli sprzedajesz np. karmę dla zwierząt).
W jaki sposób zbierać te informacje?
Podstawowym elementem do zbierania kontaktów i ich danych o kontaktach to formularz do pozyskiwania kontaktów.
Jeśli kontakty znajdują się już w Twojej bazie danych, zachęcić ich do zmiany swoich preferencji za pomocą kampanii lub automatyzacji.
Daje to użytkownikom poczucie, że mogą lepiej kontrolować swoją skrzynkę odbiorczą, i co się w niej pojawia. Tym samym zwiększysz prawdopodobieństwo, że odbiorcy faktycznie otworzą otrzymane wiadomości e-mail i klikną w umieszczone w nich linki, na przykład do nowych produktów.
Link do ustawień preferencji możesz dodać za pomocą merge tagu *|PREFERENCES|* pod przyciskiem lub na przykład w stopce maila.
Dane te są automatycznie zapisywane w Ecomail przy danym kontakcie, i można je wykorzystać przy tworzeniu mniejszych grup odbiorców - tak zwanych Segmentów.
Następną możliwością pozyskiwania danych jest web tracking, który można wykorzystać do monitorowania zachowania użytkowników w sieci. Trzeba mieć w tym celu zainstalowany kod śledzenia na stronie.
Informacje o odwiedzonych stronach czy zakupach zakupach (jeśli masz aktywną integrację ze sklepem internetowym) znajdziesz później w detalu każdego kontaktu w zakładce Aktywność & wydarzenia.
Następnie możesz wysyłać wiadomości odbiorcom na podstawie informacji o ich zakupach lub odwiedzeniu określonych stron internetowych:
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]