Przejdź do głównej zawartości
Personalizacja w e-mailingu

Wykorzystaj informacje, które masz o klientach, by poprawić skuteczność mailingu i dać odbiorcom właśnie to, co ich interesuje.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule skupimy się na znaczeniu personalizacji w mailingu i pomożemy Ci w pierwszych krokach związanych z gromadzeniem i wykorzystywaniem odpowiednich danych.

Konkretnie poruszymy te tematy:


Czym jest personalizacja?

Personalizacja to dostosowanie wiadomości do indywidualnych potrzeb odbiorcy.

Wykorzystaj dane uzyskane od użytkowników, aby osiągnąć wyższą skuteczność mailingów i wysyłać do nich treści specjalnie dopasowane do nich, a tym samym pogłębić relacje i zwiększyć sprzedaż.

Spotęguj siłę segmentacji, automatyzacji i tzw. merge tagów.

Jakie informacje można zbierać?

Podstawową informacją o użytkowniku to jego imię. Można go później wykorzystać bezpośrednio w mailingu przy pomocy merge tagu *|NAME|*.
Więcej o merge tagach znajdziesz tutaj.

Również możesz zapytać użytkowników o pożądaną częstotliwość otrzymywania newslettera lub preferowaną treść wykorzystując preferencje.

Jeśli masz sklep internetowy, przydadzą Ci się dane o zakupach i zachowaniu użytkownika na stronie.

Za pomocą web trackingu możesz w Ecomail pracować z zaawansowanymi automatyzacjami, na przykład takimi, jak przypomnienie o porzuconym koszyku.

Możesz także dodać pola własne, które chcesz pozyskać, które są istotne tylko dla Twojej firmy - np. poziom języka (jeśli sprzedajesz kursy językowe) lub typ zwierzaka (jeśli sprzedajesz np. karmę dla zwierząt).

W jaki sposób zbierać te informacje?

Podstawowym elementem do zbierania kontaktów i ich danych o kontaktach to formularz do pozyskiwania kontaktów.

Jeśli kontakty znajdują się już w Twojej bazie danych, zachęcić ich do zmiany swoich preferencji za pomocą kampanii lub automatyzacji.

Daje to użytkownikom poczucie, że mogą lepiej kontrolować swoją skrzynkę odbiorczą, i co się w niej pojawia. Tym samym zwiększysz prawdopodobieństwo, że odbiorcy faktycznie otworzą otrzymane wiadomości e-mail i klikną w umieszczone w nich linki, na przykład do nowych produktów.

Link do ustawień preferencji możesz dodać za pomocą merge tagu *|PREFERENCES|* pod przyciskiem lub na przykład w stopce maila.

Dane te są automatycznie zapisywane w Ecomail przy danym kontakcie, i można je wykorzystać przy tworzeniu mniejszych grup odbiorców - tak zwanych Segmentów.


Następną możliwością pozyskiwania danych jest web tracking, który można wykorzystać do monitorowania zachowania użytkowników w sieci. Trzeba mieć w tym celu zainstalowany kod śledzenia na stronie.

Informacje o odwiedzonych stronach czy zakupach zakupach (jeśli masz aktywną integrację ze sklepem internetowym) znajdziesz później w detalu każdego kontaktu w zakładce Aktywność & wydarzenia.

Następnie możesz wysyłać wiadomości odbiorcom na podstawie informacji o ich zakupach lub odwiedzeniu określonych stron internetowych:


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?