Przejdź do głównej zawartości
Podstawowa personalizacja przy użyciu merge tagów

Adresowanie w newsletterze / temacie, wstawianie własnych pól własnych w newsletterze. Rodzaje personalizacji przy użyciu merge tagów.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Personalizowane wiadomości wydają się być bardzo osobistymi wiadomościami, mimo że są wysyłane masowo. Personalizujemy przykładowo zwracając się do odbiorców po imieniu, oferując im konkretne produkty, które wcześniej przeglądali, itp.

Używamy w tym celu merge tagów. Merge tag to rodzaj hasła, które wstawiamy do newslettera. Na podstawie informacji, jakie posiadamy o kontakcie, takie dane są następnie wyświetlane w newsletterze dla danego kontaktu.

Treść zawarta w merge tagu zależy wyłącznie od Ciebie. Możesz użyć merge tagów zdefiniowanych już w Ecomail albo też utworzyć nowe przy pomocy swoich pól własnych.

1. Adresowanie

Najprostszą i najbardziej podstawową personalizacją jest zwracanie się po imieniu, nazwisku lub pseudonimie. Do imienia i nazwiska użyjesz merge tagów zdefiniowanych w Ecomail. Dla pseudonimu musisz utworzyć swoje własne pole niestandardowe.

Najprostsza i najbardziej podstawowa personalizacja to zwracanie się po imieniu, nazwisku lub pseudonimie. Do imienia i nazwiska użyjesz merge tagów zdefiniowanych przez Ecomail. Aby użyć pseudonimu, musisz stworzyć pole własne.

Przykład: Adresowanie z użyciem imion (jeśli jest wypełnione dla kontaktu)

*|IF:VOCATIVE|* Cześć *|VOCATIVE|*,
*|ELSE:|* Cześć,
*|END:IF|* zdobądź zniżkę na prezent świąteczny.

Ten warunek mówi: Jeśli kontakt ma uzupełnione pole Wołacz (imię), wstaw to pole do newslettera. Jeśli kontakt nie ma uzupełnionego tego pola, wyświetl tylko „Cześć,” i resztę tekstu.

Cześć Anno, zdobądź zniżkę na prezent świąteczny.

X

Cześć, zdobądź zniżkę na prezent świąteczny.

Przykład: Adresowanie z użyciem pseudonimu lub imion

*|IF:NICKNAME|* Cześć *|NICKNAME|*,
*|ELSEIF:VOCATIVE|* Cześć *|VOCATIVE|*,
*|ELSE:|* Cześć,
*|END:IF|* czy chcesz odebrać zniżkę na prezent świąteczny?

Ten warunek mówi: Jeśli kontakt ma pseudonim, wyświetl jego pseudonim. Jeśli nie ma pseudonimu a ma Wołacz (imię), wstaw to pole. A jeśli nie ma ani jednego, wyświetl tylko „Cześć,” oraz resztę tekstu. Tutaj już pracujemy z własnym polem „Pseudonim”.

Cześć Anka, czy chcesz odebrać zniżkę na prezent świąteczny?

X

Cześć Anno, czy chcesz odebrać zniżkę na prezent świąteczny?

X

Cześć, czy chcesz odebrać zniżkę na prezent świąteczny?

Przykład: Adresowanie po nazwisku w zależności od płci

*|IF:GENDER=male|*
Szanowny Panie *|PRETITLE|* *|VOCATIVE|* *|VOCATIVE_S|* *|SURTITLE|*
*|ELSEIF:GENDER=female|*
Szanowna Pani *|PRETITLE|* *|VOCATIVE|* *|VOCATIVE_S|* *|SURTITLE|*
*|ELSE:|*
Witaj,
*|END:IF|*

Ten warunek mówi:

  • Jeśli płeć kontaktu to mężczyzna, wyświetl:
    Szanowny Panie *tytuł przed imieniem* *wołacz (imię)* *wołacz (nazwisko)* *tytuł za imieniem*

  • Jeśli kontakt jest płci żeńskiej, wyświetl:
    Szanowna Pani *tytuł przed imieniem* *wołacz (imię)* *wołacz (nazwisko)* *tytuł za imieniem*

  • Jeśli nie ma płci, wyświetl:
    Witaj,

Jeśli kontakt nie posiada któregoś z pól, zamiast niego zostanie puste miejsce.

Szanowny Panie Dawidzie Korzeniowski PhD.

X

Szanowna Pani M.Sc. Karolino Urbańska PhD.

X

Witaj,

WSKAZÓWKA: Wstaw opdowiedni merge tag już w temat wiadomości i spersonalizuj go jeszcze zanim kontakt otworzy newsletter.

2. Wstawianie adresu e-mail w stopce

Na końcu newslettera warto zamieścić informację, jak kontakt trafił do Twojej bazy danych.

Przykład: Użycie merge tagu do wstawienia adresu e-mail

*|IF:GENDER=male|* Otrzymałeś ten e-mail na swój adres *|EMAIL|*, ponieważ kupiłeś męskie ubrania w naszym e-sklepie.
*|ELSEIF:GENDER=female|* Otrzymałaś ten e-mail na swój adres *|EMAIL|*, ponieważ kupiłaś damskie ubrania w naszym e-sklepie.
*|ELSE:|* Otrzymałeś ten e-mail na swój adres *|EMAIL|*, ponieważ zakupiłeś coś w naszym e-sklepie.
*|END:IF|*

Otrzymałeś ten e-mail na swój adres [email protected], ponieważ kupiłeś męskie ubrania w naszym e-sklepie.

X

Otrzymałaś ten e-mail na swój adres [email protected], ponieważ kupiłaś damskie ubrania w naszym e-sklepie.

X

Otrzymałeś ten e-mail na swój adres [email protected], ponieważ kupiłeś coś w naszym e-sklepie.


3. Wstawianie grup w stopce

Grupy to kategorie, do których Twoi odbiorcy świadomie się zapisują. Nie muszą one jedynie określać, jakie wiadomości odbiorcy będą otrzymywać, ale także na przykład, jak często chcą je otrzymywać.

Dostosuj częstotliwość otrzymywania newsletterów TUTAJ, lub możesz zrezygnować natychmiast.


Pod słowo TUTAJ wstaw merge tag *|PREFERENCES|*

Pod słowo zrezygnować wstaw merge tag *|UNSUB|*


4. Podsumowanie informacji, które posiadasz o swoich kontaktach

Czy chcesz, aby Twoi odbiorcy mogli sprawdzić, jakie informacje podali podczas wypełniania formularza rejestracyjnego? Podsumuj te informacje w kampanii powitalnej.

*|IF:VOCATIVE|*
Cześć, *|VOCATIVE|*,
*|ELSE:|*
Cześć,
*|END:IF|*
Dziękujemy za zainteresowanie naszymi newsletterami.
Podałeś/aś następujące informacje w formularzu:
Imię: *|NAME|*
Nazwisko: *|SURNAME|*
Miasto: *|CITY|*
Telefon: *|PHONE|*
Firma: *|COMPANY|*

Nie musisz wysyłać tych informacji swoim klientom bezpośrednio w kampanii powitalnej. Jednakże, jeśli Twój adresat poprosi o te dane, zgodnie z wymogami Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jesteś zobowiązany poinformować go, jakie dane osobowe o nim zbierasz.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?