Przejdź do głównej zawartości
Jak utworzyć i wysłać nową kampanię?

Nowa kampania i jej wysłanie. Szablony w edytorze Drag&Drop. Test antyspamowy. Na co dbać przy tworzeniu kampanii. I wiele więcej.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule dowiesz się, jak stworzyć i wysłać kampanię krok po kroku w parę minut.


Preferujesz film instruktażowy?

[EN, 5 min]


Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Ecomail i tworzysz swoją pierwszą kampanię, konieczna jest weryfikacja własnej domeny wysyłającej przed wysłaniem kampanii. Instrukcję znajdziesz tutaj.

  1. W sekcji "Kampanie" kliknij przycisk + Nowa kampania.

    przycisk Nowa kampania

  2. Wpisz nazwę kampanii (nazwa ta służy tylko do Twej orientacji i do wyszukiwania w sekcji Raporty) i wybierz, czy będzie to kampania e-mail lub SMS.


  3. Wybierz listę kontaktów, kombinację list kontaktów lub segment, do którego chcesz wysłać kampanię i przejdź Dalej.

  4. W zakładce Ustawienia wprowadź podstawowe dane, takie jak temat wiadomości, nazwa nadawcy i e-mail do odpowiedzi (nie będzie widoczny dla odbiorców, służy tylko do otrzymania ich ewentualnych odpowiedzi).


    TIP: Nazwa nadawcy nie powinna przekraczać 18 liter (ponieważ dłuższy tekst nie jest widoczny w niektórych skrzynkach odbiorczych).

    Jeśli chodzi o temat wiadomości e-mail, zalecamy:

    • maks. długość 55 znaków dla standardowego tekstu tematu

    • maks. długość 50 znaków przy użyciu 1x emoji

    • maks. długość 45 znaków przy użyciu imienia/nazwiska adresata

    W powiadomieniu na telefonie pokaże się do 35 znaków tematu wiadomości (w zależności od rozmiaru ekranu) i wielokropek.

  5. W kolejnym kroku ustawisz treść kampanii.

    • Możesz użyć jednego z ostatnio używanych szablonów.

    • Na karcie Zapisane znajdziesz szablony z sekcji "Szablony" swojego konta.

    • Następna karta Z kampanii zawiera wszystkie szablony z już przesłanych kampanii.

    • Możesz prosto stworzyć nowy interaktywny szablon z jednego z gotowych szablonów, korzystając z naszego edytora Drag&Drop.

    • Alternatywnie, na ostatniej karcie możesz użyć własnego kodu HTML, wklejając kod lub przesyłając archiwum ZIP.


  6. Po wybraniu szablonu aplikacja automatycznie przeniesie cię do edytora, gdzie możesz dostosować treść aktualnej wersji szablonu. W zależności od wybranego szablonu będzie to albo interaktywny edytor albo edytor kodu źródłowego. W tym kroku możesz także zobaczyć prosty podgląd wyświetlenia kampanii na komputerze oraz na telefonie komórkowym.

    Gdy będziesz zadowolony, kliknij "Zapisz i zamknij".

    Następnie zostaniesz przekierowany z powrotem do edycji treści (krok 3) i pod podglądem wybranego/zmodyfikowanego szablonu znajdziesz także informacje o jego rozmiarze.

    Ogólnie rzecz biorąc, rozmiar szablonu powinien wynosić maks. do 100KB. Większe szablony zostaną automatycznie skrócone przez klientów poczty e-mail (Gmail, Onet, Amazon itp.) - tj. klient nie zobaczy pełnej treści wiadomości, dopóki nie kliknie "zobacz pełną wiadomość" - co może zniechęcić niektórych czytelników lub zwiększyć szanse na wypisanie się z Twojej listy.

    W tym samym kroku istnieje opcja dołączenia załącznika o rozmiarze do 5 MB.

    Generalnie jednak nie zalecamy używania załączników. Załącznik automatycznie zwiększy rozmiar twojego e-maila, co może wpłynąć na jego dostarczalność, a jednocześnie przy takim mailu nie można zmierzyć współczynnik otwarć. Co więcej, większość użytkowników nie jest nawet przyzwyczajona do ich otwierania.

    Jeśli chcesz przekierować subskrybenta do dodatkowej treści, zalecamy użyć linka w wiadomości, który przekieruje odbiorcę do tej treści znajdującej się np. na Twojej stronie.

  7. W sekcji "Testowanie" możesz wysłać testowy e-mail kampanii na własny adres e-mail.

    Jeżeli Twój e-mail jest spersonalizowany, możesz również przetestować tzw. merge tags.

    Na przykład, jeśli w szablonie jest merge tag *\NAME\* czy *\EMAIL\*, możesz wybrać losową wartość (aplikacja losowo wybierze przykładowy kontakt z listy) lub wprowadzić wartość własną.

    Aplikacja także Cię poinformuje, jeśli używasz merge tagów poprawnie (np. jeśli używasz merge tagu do preferencji, ale nie istnieją one na liście kontaktów, lub jeśli przez przypadek nie używasz merge tagu przeznaczonego tylko do automatyzacji).

  8. W tym samym kroku możesz także przeprowadzić test antyspamowy. Ma to na celu pomóc ci przetestować treść newslettera i dać ci znać, czy twój e-mail przechodzi przez filtry spamu i nie zostanie odrzucony przez klientów poczty e-mail.


  9. W ostatnim kroku sprawdź, czy odpowiadają wszystkie dane, które wprowadziłeś lub czy kampania spełnia ogólne zalecenia. Możesz także wybrać, jeśli chcesz wysłać kampanię natychmiast lub zaplanować wysyłkę na później.

    Następnie kliknij przycisk Wyślij kampanię.


    Już wystarczy tylko potwierdzić wysyłkę w oknie, które się pojawi.


    TIP: Jeśli stworzyłeś szablon bezpośrednio podczas przesyłania kampanii i chcesz dołączyć szablon do innych w sekcji "Szablony" (na przykład, aby użyć go w Automatyzacji), użyj opcji zapisz szablon z kampanii.

    W sekcji "Kampanie" kliknij strzałkę obok tekstu "Pokaż wyniki" wybierz opcję "Zapisz e-mail do szablonów".


Jeśli masz dalsze pytania, napisz do nas na [email protected] 📩

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?