W tym artykule podsumujemy podstawowe wskazówki dotyczące tworzenia szablonu do wysyłki e-maili.
1. Jak wstawić tekst do szablonu?
Wstaw pole "Tekst" w szablon i formatuj go wyłącznie w edytorze -> to zagwarantuje jego responsywność.
💡 Wskazówka: Możesz usunąć formatowanie tekstu, np. wklejając go najpierw w pasek adresu przeglądarki.
2. Upewnij się, że poszczególne obiekty są odpowiednio rozmieszczone
tj. wstaw wszystko, co ma być "obok siebie", w jedną strukturę (oznaczoną fioletową ramką):
Aby produkty w szablonie wyświetlały się prawidłowo na telefonie, konieczne jest wstawienie ich prawidłowo w struktury. Zawsze wstawiaj grafikę + tekst + przycisk razem w jednym polu w ramach struktury (fioletowa ramka).
Aby przyspieszyć swoją pracę, możesz użyć automatycznego importu produktów z feedu produktowego.
Produkt wówczas poprawnie wyświetli się na telefonie w ten sposób:
3. Jaki jest właściwy stosunek tekstu i obrazów w szablonie?
Podczas tworzenia szablonu należy również pomyśleć o stosunku tekstu i obrazów wstawionych do szablonu. Jeśli więcej obrazów dominuje w Twoim szablonie, może to mieć negatywny wpływ na Twój mailing i jego dostarczanie. Zalecany stosunek tekstu do obrazów wynosi co najmniej 60:40.
Treść szablonu można sprawdzić w kroku 4 ustawień kampanii, a konkretnie w teście spamu. Wyniki testu spamu ostrzegą Cię na temat wszelkich niedociągnięć w kampanii, które należy naprawić przed wysłaniem.
Tworząc szablon, ważne jest również, aby pamiętać o stosunku tekstu do grafiki wstawionej do szablonu. Jeśli w szablonie przeważa grafika, może to negatywnie wpłynąć na Twoją wysyłkę i jej dostarczalność.
Zalecany stosunek tekstu do grafiki to co najmniej 60:40.
Stosunek ten można sprawdzić w kroku 4 tworzenia kampanii (Testowanie), konkretnie w teście antyspamowym. Wynik tego testu ostrzeże Cię o ewentualnych brakach w kampanii, które należy naprawić przed wysyłką.
4. Jakie elementy powinien zawierać szablon?
a) Najważniejszym elementem szablonu jest link do anulowania subskrypcji. ⬇️
Każdy użytkownik musi mieć możliwość wypisania się z każdego e-maila poprzez ten link. W domyślnych szablonach dostępnych w aplikacji, link ten jest już przez nas ustawiony.
Jak ustawić ten link? Instrukcję znajdziesz w tym artykule.
b) Niektóre z klientów poczty e-mail nie pozwalają na automatyczne pobieranie grafiki w mailu, zaleca się więc zatem dodać do szablonu link do wersji online newslettera.
Wystarczy, że użytkownik kliknie w ten link, a Twój e-mail zostanie wyświetlony w nowym oknie przeglądarki. Instrukcję ponownie znajdziesz w tym artykule.
c) Kolejnym ważnym elementem szablonu jest preheader. Jest to krótki tekst (konkretnie pierwszy dostępny tekst z szablonu) wstawiony zazwyczaj w nagłówku szablonu w pierwszym bloku, który jest wyświetlony w skrzynce zaraz po temacie e-maila i możesz go użyć, aby zmotywować odbiorcę do otwarcia Twojej wiadomości.
Jest również automatycznie edytowalny w każdym szablonie.
Użytkownik w swojej skrzynce widzi nazwę nadawcy, temat e-maila i preheader. Te trzy elementy decydują o tym, czy Twój e-mail zostanie otwarty, czy nie.
5. Wstaw link i tekst alternatywny dla wszystkich obrazów.
Jednym z celów e-mailingu jest przekonać odbiorcę kampanii do odwiedzenia Twojej witryny. Możesz tego dokonać wstawiając linki do poszczególnych obrazów. Wystarczy, że wprowadzisz link do konkretnej strony w polu "Link obrazu", na którą użytkownicy zostaną przekierowani po kliknięciu go:
5. Wstaw link i tekst alternatywny przy każdej grafice
Jednym z celów e-mailingu jest skierowanie odbiorcy kampanii na Twoją stronę internetową. Możesz to zrobić, wstawiając linki do poszczególnych obrazów. Wystarczy wybrać grafikę i uzupełnić pole "Link" w edytorze:
Nie zapomnij także o alternatywnym tekście, który pojawi się, jeśli obraz nie zostanie poprawnie załadowany.
6. Podczas personalizacji e-maili używaj warunkowych merge tagów
Dzięki nim zdefiniujesz konkretny scenariusz, który powinien się pokazać konkretnemu odbiorcy.
Przeczytaj więcej o merge tagach warunkowych w tej sekcji.
7. Testowanie kampanii poprzez wysyłkę do segmentu testowego
Najlepszym sposobem na przetestowanie ustawień kampanii, jej funkcjonalności i wyświetlania szablonu jest wysyłka do własnej grupy odbiorców.
Zaimportuj listę swoich własnych adresów do aplikacji, najlepiej z różnych skrzynek pocztowych (np. Gmail, wp.pl, Outlook itp.) -> i stwórz segment.
W niektórych przypadkach wygląd e-maila może się nieco różnić. Wyświetlenie newslettera na poszczególnych skrzynkach odbiorczych sprawdzisz, wysyłając go do swojej grupy odbiorców.
Niektóre wersje klienta poczty e-mail Outlook są wrażliwe na wybraną grafikę, taką jak np. gify lub wideo - jeśli zauważysz, że większość Twoich odbiorców korzysta z tego klienta poczty e-mail, zalecamy unikać tej grafiki i dostosować wysyłkę pod Outlook.
❓
Masz pytanie? Napisz do nas na chacie lub na [email protected]