Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKampanie e-mail marketingoweZaawansowane ustawienia kampanii
Stosowanie produktów z plików (feed) produktowych w swoich szablonach
Stosowanie produktów z plików (feed) produktowych w swoich szablonach

Wstaw swoje produkty do szablonu, ustaw, co chcesz wyświetlać.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Zacznij używać plików produktowych XML w naszym edytorze szablonów i na zawsze ułatw sobie tworzenie szablonów z produktami. Korzystając z pliku produktowego będziesz miał swoje produkty w szablonie w ciągu kilku minut, w tym wszelkie niezbędne informacje o produkcie.

Pliki produktowe dostępne są wyłącznie w ramach taryfy Marketer, a ich rozmiar maksymalny wynosi 500 MB.


Importowanie pliku

W naszym edytorze typu przeciągnij i upuść możesz działać z produktami ze swojego pliku XML (Heuréka.cz, Zboží.cz, Google Merchant).

Wystarczy przesłać plik XML na swoje konto:

  1. Przejdź do Więcej > Feedy produktowe

  2. Kliknij +Dodaj feed produktowy, po czym wybierz swój typ pliku, a następnie wprowadź URL swojego pliku XML

  3. Potwierdź wybór klikając Dodaj plik produktowy.

  4. Twój plik zsynchronizuje się w ciągu 24 godzin.

Jeśli musisz zsynchronizować swój plik wcześniej, kliknij ikonę "synchronizacja ręczna" (dwie strzałki w okręgu) obok pliku


Dodawanie produktów do szablonu

Kiedy już plik XML zostanie zsynchronizowany, możesz zacząć działać z produktami w ramach edytora szablonów. W strukturze swojego szablonu wybierz, gdzie chcesz wstawić produkt. Następnie po prostu przeciągnij i upuść pole Produktu do wybranej lokalizacji.

Po upuszczeniu pola Produktu na swoją strukturę, kliknij na nie. W menu po lewej znajdziesz wszystkie dostępne opcje, które możesz ustawić dla swojego produktu.

Najpierw wybierz swój plik produktowy z listy, po czym po prostu poszukaj konkretnego produktu według nazwy.

W następnych ustawieniach wybierz, które informacje chcesz wyświetlić (cena, nazwa, przycisk, grafika, opis, cena przed zniżką) oraz w jakiej kolejności chcesz je wyświetlić.


Produkt i jego dane

Kiedy już produkt zostanie wstawiony do szablonu, aktualnie dostępne dane z pliku produktowego zostaną użyte do wypełnienia właściwości produktu w Twoim szablonie. Jeśli jednak pragniesz zaplanować kampanię na kilka dni z wyprzedzeniem i chcesz użyć aktualnej daty dla produktów, wówczas musisz użyć następujących tagów łączących.

*|ECM_PRODUCT_productId_name|* - nazwa
*|ECM_PRODUCT_productId_description|* - opis
*|ECM_PRODUCT_productId_url|* - URL
*|ECM_PRODUCT_productId_imgurl|* - URL grafiki *|ECM_PRODUCT_productId_price_vat|* - cena

W każdym z tych tagów łączących musisz zastąpić productId ID produktu, który pragniesz wstawić.


Cena przed obniżką

Dla pliku produktowego heureka.cz i zbozi.cz możesz użyć elementu

<PRICE_BEFORE> 123 </PRICE_BEFORE>

do podania ceny przed zniżką.

Wówczas możesz znaleźć go w edytorze w ustawieniach widoku produktu:

Funkcja ta jest obecnie rozwijana również dla pliku produktowego Google Merchants.


Używanie gotowych bloków

Dla jeszcze szybszej pracy możesz użyć gotowych bloków zawierających gotową strukturę i treść. Wystarczy wybrać konkretny produkt, który chcesz pokazać. Wybierz Gotowe bloki w menu wyboru bloku. Dla struktur działających z produktami wybierz opcję E-commerce.

Aby użyć gotowego bloku, wystarczy go przeciągnąć i upuścić na swój szablon. Następnie kliknij na produkt i wybierz swój produkt z jego pliku produktowego. Tym sposobem możesz błyskawicznie skomponować gotowy szablon.

Możesz dokonywać wszelkich modyfikacji produktów na wszystkich produktach na raz. Wystarczy włączyć Zastosuj do wszystkich produktów w panelu po lewej. Przykładowo, jeśli teraz edytujesz kolor przycisku, kolor się zmieni dla wszystkich produktów.

Obecnie rozwijamy funkcję dynamicznego bloku produktów. Już nie będziesz musiał wybierać odpowiednich produktów dla swoich klientów, Ecomail zrobi to za Ciebie w oparciu o zgromadzone przez Ciebie informacje.


Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?