Przejdź do głównej zawartości
Rating kontaktów

Wykorzystaj automatyczny rating w oparciu o zachowanie swoich kontaktów w kampaniach, aby jeszcze lepiej targetować swoją komunikację.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Wszystkie kontakty w aplikacji mają dostępny rating.

Rating, czy ocena jakości kontaktu, opiera się na aktywności kontaktów w Twoich mailingach. Skala wynosi od 0 do 5 gwiazdek.

Na pierwszy rzut oka więc możesz zobaczyć, jak bardzo aktywny jest dany kontakt w kampaniach, które już wysłałeś. Na podstawie ratingu możesz w prosty sposób segmentować, aby dostosować swoją komunikację do wybranych odbiorców.


W jaki sposób Ecomail przyznaje odpowiedni rating?

Ecomail automatycznie przypisuje ocenę, czy rating, kontaktom dokładnie według ich zachowania w kampaniach.

Aby ocenić aktywność kontaktu, śledzimy aktywność w wysłanych już kampaniach – konkretnie, czy kampania została wysłana do kontaktu, czy otworzył on email oraz czy kliknął w linki zawarte w emailu.

Aktywność z automatyzacji i zachowania na stronie internetowej nie jest uwzględniana, ale można ją w prosty sposób uwzględnić w ostatecznym segmencie.

Skala ratingu

Domyślna ocena to 2,5 gwiazdki = nowy kontakt, do którego nie została jeszcze wysłana żadna kampania.

⭐⭐⭐⭐⭐ 5 gwiazdek = otworzył więcej niż 50%, kniknął w więcej niż 30% emaili

⭐⭐⭐⭐ 4 gwiazdki = otworzył więcej niż 30%, kniknął w więcej niż 10% emaili

⭐⭐⭐ 3 gwiazdki = otworzył mniej niż 30%, ale kniknął w więcej niż 20%

⭐⭐ 2 gwiazdki = otworzył mniej niż 20% e-maili

⭐ 1 gwiazdka = otworzył mniej niż 10% e-maili

0 gwiazdek = kampania została wysłana, ale nie było żadnej aktywności

Konkretne przykłady zastosowania

Ocena może być używana samodzielnie w segmentacji lub wraz z dodatkowymi warunkami, aby Twój segment kontaktów był jeszcze dokładniejszy i bardziej odpowiedni do Twoich potrzeb.

Możesz wysyłać zniżki VIP lub specjalne promocje do segmentu aktywnych kontaktów, aby nagrodzić je za lojalność i zaangażowanie:

Możesz także targetować kontakty o niskim ratingu, aby spróbować ponownie je zaangażować zanim będzie za późno:

Wskazówka: Rating będzie jeszcze dokładniejszy, jeśli będziesz pracować z warunkami w segmencie, które są dla Ciebie istotne.
Przykładowo możesz dodać warunek odpowiadający liczbie punktów lojalnościowych przechowywanych w polu własnym Twoich kontaktów.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?