Weryfikacja domeny jest konieczna, by wysłać swą pierwszą kampanię. W tym artykule dowiesz się, jak zweryfikować w Ecomail, jeśli masz domenę na domena.pl.
Spis treści:
1. Dane rekordów z aplikacji Ecomail
Najpierw musimy wprowadzić domenę do aplikacji Ecomail i uzyskać potrzebne dane, które wprowadzimy w hostingu.
W aplikacji Ecomail kliknij w swój adres e-mail → Domeny.
Znajdź Domeny wysyłające i kliknij przycisk Dodaj nową domenę.
Wprowadź nazwę swojej domeny i kliknij przycisk Dalej.
💡 Chodzi o Tobą zakupioną domenę - domenę, na której znajduje się Twoja strona internetowa (na przykład: jacek.pl, bbc.com, ecomail.pl itp.).
Co jeśli nie posiadam domeny?Teraz wybierz, czy chcesz zweryfikować domenę 3. poziomu (xxx.xxx.pl) lub 2. poziomu (xxx.pl) i kliknij Dalej.
Następnie zaloguj się u dostawcy hostingu swej domeny (najczęściej tam, gdzie kupowałeś swoją domenę).
💡 Jeżeli nie pamiętasz swego dostawcy hostingu, możesz znaleźć go po wyszukaniu swej domeny w rejestrze domen Whois.
2. Weryfikacja domeny na domena.pl
1. Zaloguj się do Panelu klienta na domena.pl.
Uwaga, jeśli przenosiłeś domenę do domena.pl z innego hostingu, możliwe, że proces będzie inny. W tym wypadku napisz do nas na czacie lub na [email protected] albo skontaktuj się ze wsparciem hostingu.
2. W lewym menu wybierz Domeny → Delegacje → wybierz strefę DNS, w której chcesz zweryfikować domenę.
💡 Na przykładzie weryfikujemy subdomenę (domenę 3. poziomu) info.ecomailtest.pl - jest to subdomena domeny ecomailtest.pl, dlatego w hostingu należy wybrać domenę ecomailtest.pl.
3. Następnie dodaj 3 nowe wpisy z następującymi wartościami
a) DKIM
Typ | TXT |
Nazwa | ecomail._domainkey.info.ecomailtest.pl |
Wartość | v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB |
TTL | zostaw domyślnie |
b) DMARC
Typ | TXT |
Nazwa | _dmarc.info |
Wartość* | v=DMARC1; p=none; sp=none; adkim=r; aspf=r; fo=1; rua=mailto:[email protected]; ruf=mailto:[email protected]; rf=afrf; pct=100; ri=86400 |
TTL | zostaw domyślnie |
*jako "[email protected]" wpisz taki adres e-mail, na który chcesz otrzymywać raporty dotyczące przetwarzania Twoich wiadomości e-mail LUB jeżeli nie chcesz otrzymywać tych raportów, skopiuj wartość DMARC z aplikacji Ecomail, która pojawi się przy dodawaniu domeny do aplikacji.
c) CNAME
jeżeli weryfikujesz domenę 2. poziomu (domena zawiera tylko 1 kropkę), pomiń ten krok
Typ | CNAME |
Nazwa | info |
Wartość | sparkpostmail.com |
TTL | zostaw domyślnie |
4. Gotowe! 🥳 Teraz zaczekaj, aż Twoja domena zostanie zweryfikowana. Odczekaj i kliknij w aplikacji przy domenie Kontrola ustawień. Jeśli wszystko ustawione zostało poprawnie, pojawi się przy niej zielony ptaszek ✅ i tekst Zweryfikowana.
Weryfikacja nowo ustawionych rekordów trwa zazwyczaj parę minut, ale dla niektórych hostingów może ona potrwać do 48 godzin.
Aby przyspieszyć proces, kliknij co parę godzin przycisk Kontrola ustawień.
❓
Wprowadziłeś rekordy w hostingu swego dostawcy, ale nadal nie udało się zweryfikować domeny? Napisz do naszego wsparcia na chacie w aplikacji lub na [email protected]. Z chęcią Ci pomożemy.
3. Dlaczego powinienem zweryfikować domenę wysyłającą?
Jednym z najważniejszych czynników, wpływających na te wyniki, to zweryfikowana domena wysyłająca. Zyskuje ona niezbędną wiarygodność u dostawców skrzynek odbiorczych i dzięki temu Twoje wiadomości z większym powodzeniem dotrą do skrzynek adresatów, i nie zostaną umieszczone w folderze "SPAM".
Ich serwery ocenią Twoją wiadomość jako godną zaufania, ponieważ rozpoznają, że to Ty ją wysyłasz i nikt się pod Ciebie nie podszywa.
Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.
❓
Masz pytanie lub potrzebujesz pomocy?
Napisz do nas na chacie w aplikacji lub na [email protected] 📩