Twoi odbiorcy mogą korzystać z różnych klientów pocztowych do odbierania newsletterów, także tych powszechnie używanych w komunikacji firmowej – np. Outlook, IBM czy Windows Mail. W rezultacie może się zdarzyć, że w niektórych (wersjach) tych programów wybrane elementy graficzne nie wyświetlą się w ogóle lub nie będą wyświetlane poprawnie.
O jakie elementy chodzi?
okrągłe przyciski
animacje GIF
ikony mediów społecznościowych
grafika w tle
ukrywanie elementów na urządzeniach mobilnych / komputerach stacjonarnych
i inne
W tym artykule dowiesz się:
Wyświetlanie newslettera w klientach pocztowych Outlook i innych
Wyświetlanie szablonu w edytorze a w skrzynce pocztowej
Dla porównania kilka przykładów, jak elementy wyświetlają się w naszym edytorze w porównaniu ze skrzynką pocztową.
Wyświetlanie szablonu w edytorze Ecomail:
Grafika w tle
GIF
Ikony mediów społecznościowych
Wyświetlanie e-maila w aplikacji Outlook:
Grafika w tle
W niektórych wersjach grafika w tle w ogóle się nie wyświetla, a w innych zazwyczaj dochodzi do jej „zniekształcenia” – tzn. pokazuje się powiększona lub w inny sposób zmieniona względem oryginału.
GIF
Animacje GIF z reguły nie pojawiają się w skrzynce – odbiorca musi je pobrać ręcznie (patrz komunikat na ilustracji).
Ikony mediów społecznościowych
Podobnie jak w przypadku GIF-ów, ikony mediów społecznościowych trzeba pobrać ręcznie.
Nie wyświetlają Ci się obrazy w szablonie?
Jest to domyślne ustawienie tych klientów poczty – czyli samego Outlooka lub ThunderBirda. Rozwiązaniem jest, aby końcowy odbiorca:
a) w ustawieniach wybrał opcję automatycznego wyświetlania obrazów w szablonie
b) zezwolił na pobranie obrazów bezpośrednio w danym e-mailu
c) otworzył wersję online (która jest częścią naszych szablonów).
Po kliknięciu w link do wersji online newsletter wyświetli się w nowym oknie przeglądarki:
Które wersje powodują niepoprawne wyświetlanie części (lub wszystkich) elementów
IBM Notes 9, 10
OL Office 365, Dark
Outlook 2016 (Win)
Outlook 2019 (Win)
Windows 10 Mail
AOL Mail (Edge)
Yahoo! Mail (Firefox)
Wyświetlanie ukrytych bloków na urządzeniach mobilnych / komputerach stacjonarnych dotyczy wszystkich wersji Outlooka, z wyjątkiem Outlook Office 365 (Windows) oraz Outlook 2016 (Mac).
Co możesz zrobić, aby szablon wyświetlał się poprawnie
To, czy w Twoim przypadku konieczne jest rozwiązywanie problemu z różnym wyświetlaniem, możesz sprawdzić dzięki raportom z już wysłanych kampanii – to one pokażą Ci, ilu Twoich użytkowników korzysta z tych klientów poczty do odbioru newslettera. W raportach poszczególnych kampanii znajdziesz te dane w zakładce Inne.
Na przykład w tym przypadku duża część odbiorców korzysta z Outlooka – zalecamy więc stosowanie raczej podstawowych elementów w szablonie albo umieszczanie bardziej zaawansowanych elementów w jego dolnych częściach, poniżej głównego komunikatu.
💡 Wskazówka: Przy tworzeniu każdej szablony zalecamy klientom:
umieszczać na początku szablonu preheader oraz link do wersji online (dzięki temu odbiorcy mogą otworzyć newsletter w nowym oknie przeglądarki, zazwyczaj w poprawnym widoku),
przetestować przygotowaną szablonę przed wysyłką do wszystkich odbiorców – wysyłając ją na własne adresy, aby wychwycić ewentualne niedociągnięcia.
❓
Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected]