Chcesz przejść z platformy FreshMail do Ecomail i nie wiesz, jak przenieść swoje kontakty?
To prosty proces, który składa się z 2 kroków:
Import kontaktów do Ecomail
A) Zrobimy to za Ciebie
W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić.
1. Eksport kontaktów z FreshMail
Zaloguj się na swoje konto FreshMail.
W górnym menu kliknij "Odbiorcy" i kliknij na listę, z której chcesz wyeksportować kontakty.
Następnie zobaczysz wszystkie swoje kontakty.
Teraz kliknij "Eksport listy".
Zostaniesz przekierowany na stronę, na której możesz wybrać parametry eksportu.
Wybierz je według swego uznania, następnie kliknij "Eksportuj" i na następnej stronie "Pobierz".
STATUSY:
- Aktywny = subskrybent aktywny do którego mogą być wysyłane kampanie
- Do aktywacji = subskrybent, który musi kliknąć w link akceptacyjny w mailu potwierdzającym jego dodanie do listy
- Nieaktywowany = subskrybent, który po okresie kilku dni nie kliknął w link akceptacyjny w mailu potwierdzającym
- Wypisany = subskrybent, który wypisał się z subskrypcji
- Odbijający miękko / Odbijający twardo = subskrybent, którego skrzynka kilka razy z rzędu zwróciła wysłanego maila
DODATKOWE POLA:
- Data utworzenia
- Data usunięcia
- Imię
SEGMENTY - automatyczne lub Tobą ustawione segmenty
TYP PLIKU EKSPORTU
- *.csv- *.xls
A) Import kontaktów do Ecomail - zrobimy to za Ciebie
Jeśli chcesz, żebyśmy nagrali Twoje kontakty na listę za Ciebie masz do wyboru 2 możliwości. Jeżeli chcesz zaimportować kontakty sam, przejdź do kroku B).
Prześlij plik na [email protected] z wiadomością, że przechodzisz z FreshMail a my zaimportujemy kontakty za Ciebie w parę godzin.
LUB
Wejdź w zakładkę "Kontakty", wybierz listę kontaktów, kliknij "Importuj kontakty", wybierz zakładkę "Import wspomagany", nagraj pobrany plik z FreshMail i w polę "Dodaj notatkę do importu" napisz, że chodzi o import z FreshMail.
B) Chcę sam zaimportować kontakty
Jeżeli chcesz sam zaimportować kontakty, pobrany plik z Freshmail trzeba rozdzielić na więcej plików, w zależności od statusu kontaktów, i każdy plik zaimportować osobno.
Pobrany plik z FreshMail może zawierać w kolumnie Status do 5 możliwości: Active, Not activated, Resigned, Bouncing soft i Bouncing hard.
FreshMail: Active = Subskrybenci
To kontakty, które chcą otrzymywać Twoje e-maile, czyli aktywne lub wpisane kontakty na listę.
Do Ecomail zaimportuj jako Subskrybenci.
FreshMail: Not activated
To kontakty, które nie zapisały się do odbioru wiadomości od Ciebie. Na przykład nie ukończyły procesu double opt-in (podwójnej zgody).
Do Ecomail nie importuj tych kontaktów, ponieważ nie posiadasz ich zgody na wysyłanie informacji handlowych.
Jeśli są to kontakty, które coś u Ciebie zakupiły, napisz do nas na: [email protected]
FreshMail: Resigned = Anulowane subskrybcje
To kontakty, które wypisały się z Twojej listy i nie chcą już otrzymywać Twych e-maili.
Do Ecomail zaimportuj jako Anulowane subskrybcje.
FreshMail: Bouncing soft / Bouncing hard = Odbite
To tzw. "bounced" czy odbite kontakty, które z jakiegoś powodu (np. już nie istnieją) nie mogą otrzymywać e-mailów.
Do Ecomail zaimportuj jako Odbite kontakty.
Jeśli chcesz przenieść szablony lub kampanie z FreshMail, napisz do nas
[email protected]
Aktualnie nie da się tego zrobić automatycznie z powodu różnic w edytorach i samych ustawieniach aplikacji.
Dlatego konieczne jest tworzenie szablonów i kampanii automatycznych bezpośrednio w naszej aplikacji.
Jeśli masz pytanie, napisz do nas na [email protected]