Przejdź do głównej zawartości
Segmentacja zaawansowana

Jak segmentować według zachowania w sieci? Jak używać zaawansowanej segmentacji w polach zawierających "datę"?

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W niniejszym artykule dowiesz się na temat segmentów oraz sposobu ich tworzenia. Po zapoznaniu się z segmentacją podstawową przyjrzyj się segmentacji bardziej zaawansowanej oraz sposobom tworzenia segmentów przydatnych w skutecznym marketingu e-mailowym.

W Ecomail segmentujemy kontakty na podstawie:

  • domyślnych cech kontaktu (takich jak imię, adres, data rejestracji itp.)

  • przypisanych tagów

  • pól niestandardowych (= pól stworzonych przez Ciebie, w których możesz wprowadzać wartości właściwe dla Twoich mailingów oraz bazy kontaktów, np. "imię pupila" czy "poziom nauki")

  • grup preferencji, (tj. w zależności od tego, jakie treści preferują Twoje kontakty bezpośrednio)

  • aktywności kampanii (na podstawie danych z raportów kampanii)

  • aktywności automatyzacji (na podstawie danych z raportów automatyzacji)

Wszystkie te segmenty znaleźć można w artykule o segmentach podstawowych.

W segmentacji zaawansowanej jednak możesz dodawać segmenty, które reagują na zachowanie kontaktów na Twojej witrynie lub sortować wg aktywności specyficznej dla czasu tj. segmentować wg:

· aktywności na witrynie (wymaga aktywnej integracji w planie Marketer+)

· pola daty (dzięki funkcji f(x))


Segmentacja wg aktywności na witrynie - przeglądanie, kupowanie

Segmentacja wg aktywności na witrynie oferuje wiele wariacji:

Mianowicie możesz segmentować, jeśli kontakt: odwiedził stronę, odwiedził URL strony, kupił coś, nie kupił, kupił z kategorii, kupił konkretny produkt. A także według: tytułu zakupionego towaru, państwa dostawy i miasta dostawy, ceny zakupionych towarów, łącznej wartości zakupu i wydarzenia niestandardowego.

1.1. Segmentacja wg zachowania na Twojej witrynie

Czy chcesz się dowiedzieć, które kontakty odwiedziły konkretną stronę na Twojej witrynie? Przykładowo, stronę konkretnej kategorii, ponieważ chcesz podkreślić nowe produkty w tej kategorii? Wystarczy utworzyć segment:

1.2 Segmentacja wg poruszania po stronie i zakupu

Czy chcesz się pozbyć zapasów i uzupełnić zapas jakiegoś konkretnego produktu? Możesz użyć kombinacji warunków i utworzyć segment wszystkich kontaktów, które były zainteresowane określonym produktem na Twojej witrynie, ale jeszcze go nie kupiły:

1.3 Segmentacja motywująca do dalszych zakupów

Czy masz klientów, którzy dokonali zakupu w przeszłości, ale od dłuższego czasu nic nie kupili? Utwórz segment dla nich i zmotywuj ich do zakupu:


Segmentacja zaawansowana wg pola "data" z funkcją f(x)

Chcesz celować w kontakty, które zarejestrowały się w ostatnim miesiącu lub wysłać przypomnienie tym, których program lojalnościowy dobiega końca za miesiąc? Rzuć okiem na konkretne przykłady tego, jak działać z naszą zaawansowaną funkcją danych w czasie rzeczywistym.

Najpierw dla pola Wybierz Datę (tzw. "datepicker", w którym wybierasz konkretną datę) przełącz się na f(x):

Następnie działaj z aktualną datą (aby segment nie musiał być ponownie aktualizowany) według następującej legendy:

CURDATE()

reprezentuje aktualną datę

CURDATE() - interval 1 day

to aktualna data minus jeden dzień, tj. wczoraj

CURDATE() + interval 1 day

to aktualna data plus jeden dzień, tj. jutro

2.1 Segment nowych kontaktów (zarejestrowanych niedawno)

W tym przypadku chcieliśmy poznać aktualną liczbę nowo zarejestrowanych kontaktów, które zalogowały się w ciągu ostatnich x dni. Ustawiamy "Data rejestracji" jako kryterium główne. Warunek środkowy to też "dnia dzisiejszego i później" dla wyboru wyłącznie przedziału 5-dniowego i ostatniego pasującego dnia.

Wówczas wybierz:

CURDATE() - interval 5 day

Gdzie:

CURDATE() to aktualna data

- dla dni w przeszłości

interval 5 day dla okresu 5 dni

Konkretny przykład: Aktualny podgląd pochodzi z czasu, kiedy segment został utworzony (2 grudnia). 2 grudnia (aktualna data) minus 5 dni oznacza 27 listopada. Dla tego warunku stosującego W danym dniu i po nim, wszystkie dni od 27 listopada do dziś (2 grudnia) zostaną wybrane.

Kiedy środkowy warunek czasu zmienimy na "po", wszystkie kontakty zalogowane w trakcie 5-dniowego przedziału zostaną zaliczone, i w związku z tym kontakty z dnia 27 listopada nie dostaną się do tego segmentu. Dlatego też tylko kontakty zalogowane między 28 listopada i 2 grudnia będą w tym segmencie.

Jeśli zmienisz warunek środkowy na "przed", ujrzysz wszystkie kontakty zalogowane przed określonym przedziałem.

Aktualny podgląd pochodzi z czasu, kiedy segment został utworzony 2 grudnia.

2.2 Segment daty przyszłej (pole niestandardowe)

Możesz również reagować na daty, które jeszcze nie nadeszły, tj. przygotować segment "na przyszłość" – a następnie użyć warunku w automatyzacjach w podobny sposób.

Segmentacja taka zwykle powiązana jest z Twoimi polami niestandardowymi (= polami stworzonymi przez Ciebie, w których możesz wprowadzać wartości właściwe dla Twoich mailingów i bazy kontaktów, np. "ważność karty lojalnościowej"), które są również polem "daty":

Obraz pochodzi z importu kontaktów, gdzie możesz tworzyć swoje własne pola i przesyłać wartość do pola kontaktów.

WSKAZÓWKA: Aby segmentacja działała prawidłowo, importowane dane w polu niestandardowym zawsze muszą być formatu RRRR-MM-DD.

Zatem w tym przypadku interesuje nas pole niestandardowe dla kontaktów oraz data w przyszłości.

Wybierz:

CURDATE() + interval 5 day

Gdzie:

CURDATE() to aktualna data

+ dla dni w przyszłości

interval 5 day dla okresu 5 dni

Konkretny przykład: Pragniemy znaleźć grupę kontaktów, których karta traci ważność w dowolnym momencie od dnia, który jest 5 dni od dzisiaj.

Wybierz warunek w określonym dniu i później. Interwał wyniesie CURDATE() + interval 5 day.

Jeśli aktualna data to 20 listopada, interwał obejmie wszystkie daty od 25 listopada.

Kiedy warunek środkowy zostanie zmieniony na "po", wszystkie kontakty z datą z datą 26 listopada i później zostaną zaliczone.

Jeśli zmienimy warunek środkowy na "W określonym dniu", będą to tylko kontakty z datą 25 listopada.

W związku z tym możesz reagować na tę datę i przypomnieć swoim klientom, że ich karta wkrótce straci ważność.


Masz pytania? Napisz do nas na [email protected]


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?