Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeFormularzePodstawowe ustawienia
Zbieraj nowe kontakty i aktualizuj istniejące przy pomocy formularzy rejestracyjnych
Zbieraj nowe kontakty i aktualizuj istniejące przy pomocy formularzy rejestracyjnych
Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad 3 miesiące temu

Korzystając z formularzy zapisu, masz świetną okazję do zbierania nowych kontaktów, które automatycznie przeniosą się do Twej bazy danych w Ecomail. Te formularze zbierają nowe kontakty.
Jeśli kontakt, który jest już zapisany do Twojego newslettera, próbuje ponownie się zapisać (np. próbując uzyskać ponownie zniżkę na pierwszy zakup), formularz automatycznie poinformuje go, że jest on już zapisany.

Aktualizacja istniejących kontaktów przy pomocy formularzy

Innym sposobem wykorzystania formularzy rejestracyjnych jest aktualizacja kontaktów, które już są zarejestrowane w Twojej bazie danych.

Abyś lepiej to zrozumiał, podamy Ci przykład ustawiania subskrypcji na e-book przy

Aby lepiej to zrozumieć, przedstawimy Ci przykład ustawienia subskrypcji na e-booka za pomocą tego formularza. E-book jest dostępny na Twojej stronie internetowej i chcesz, aby Twoi czytelnicy w celu pobrania wykorzystali formularz rejestracyjny, dzięki czemu nie tylko nowe kontakty będą miały możliwość zapisania się, ale także już zapisane kontakty będą mogły pobrać e-book i zaktualizować swe dane.

Funkcja aktualizuj dane istniejącego kontaktu jest dostępna w ustawieniach formularza.

Dzięki tej funkcji kontakty, które już istnieją w Twojej bazie danych, mogą wypełnić formularz (bez wyświetlania komunikatu o tym, że e-mail jest już w bazie). Po aktywacji tej funkcji automatycznie będą dostępne dwie opcje stron podziękowania wyświetlanych subskrybentowi - dla nowego subskrybenta i dla subskrybenta, który już istnieje.

Zarówno nowe, jak i istniejące adresy wejdą w pole rejestracyjne i po wysłaniu formularza zostanie im pokazana odpowiednia strona podziękowania, tzw. "thank you page".

Nowe kontakty zazwyczaj zaleca się poinformować tutaj o konieczności potwierdzenia adresu (double opt-in):

Kontakty, które już znajdują się w Twojej bazie danych, powinny zobaczyć trochę inne podziękowanie:

Jest to dlatego, że nigdy nie zmieniamy oryginalnego źródła i daty zapisu już zapisanych kontaktów. Dlatego, jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji o tym, czy kontakt ponownie się zapisał (i np. uruchomić odpowiednio automatyzację), możesz dodać tzw. "ukryte" pole w formularzu.
To pole ma wartość, jaką ustawisz, ale ona nie jest widoczna w formularzu dla użytkownika. Wartość ta może przenosić informacje o tym, skąd kontakt się zapisał. Każdy kontakt, który zapisze się za pomocą tego formularza, nowy lub istniejący, otrzyma wartość z ukrytego pola.

W naszym przypadku każdy kontakt, który się zarejestruje przy użyciu naszego formularza będzie miał wartość "ebook" w polu własnym.

Jeśli chcesz wysyłać treści za pomocą Automatyzacji na podstawie aktywności zapisu, trzeba ustawić dwa wyzwalacze:

  • Pierwszy wyzwalacz to "Zapisze się na listę": dla nowych kontaktów. Automatyzacja rozpocznie się dla nich po sprawdzeniu daty rejestracji.

  • Drugi wyzwalacz to "Uruchamiaj regularnie": Dla istniejących kontaktów (ponieważ już istnieją w Twojej bazie danych), automatyzacja sprawdzi, czy odpowiednie pole zawiera wartość "ebook", a jeśli tak, kontakt wpadnie w proces automatyzacji.


Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected].


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?