Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeFormularzePodstawowe ustawienia
Zbieraj nowe kontakty i aktualizuj istniejące przy pomocy formularzy rejestracyjnych
Zbieraj nowe kontakty i aktualizuj istniejące przy pomocy formularzy rejestracyjnych

Subskrybuj e-book, zaktualizuj preferencje istniejących kontaktów.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Stosując formularze rejestracyjne masz wspaniałą możliwość zbierania nowych kontaktów, które zostaną automatycznie przesłane do Twojej bazy danych w Ecomail. Owe formularze zbierają nowe kontakty. Jeżeli kontakt subskrybujący już Twój newsletter próbuje subskrybować znowu (np. próbuje otrzymać zniżkę na pierwszy zakup), formularz automatycznie poinformuje kontakt, że jest już subskrybentem. Uniemożliwia to kontaktom ponowne uzyskanie zniżki na pierwszy zakup, jeśli już taką dostali podczas subskrybowania po raz pierwszy.

Aktualizacja istniejących kontaktów przy pomocy formularzy

Kolejnym sposobem korzystania z formularzy rejestracyjnych jest aktualizacja kontaktów, które już się zarejestrowały w Twojej bazie.

Abyś lepiej to zrozumiał, podamy Ci przykład ustawiania subskrypcji na e-book przy pomocy formularza rejestracyjnego. E-book ten jest dostępny na Twojej witrynie i chciałbyś, aby Twoi czytelnicy zasubskrybowali go przy pomocy formularza subskrypcji, dzięki czemu nie tylko nowe kontakty będą miały możliwość subskrypcji (subskrybowanie newslettera i e-booka), lecz również zarejestrowane już kontakty będą miały możliwość zarejestrowania się (subskrybując już newsletter, zasubskrybują również e-book).

Funkcja aktualizuj istniejący kontakt jest dostępna w ustawieniach formularza.

Dzięki tej funkcji kontakty już istniejące w Twojej bazie mogą wyświetlić formularz (bez otrzymywania wiadomości, że adres e-mail jest już zarejestrowany). Kiedy aktywujesz tę funkcję, automatycznie będziesz miał dwie dostępne strony z podziękowaniami wyświetlane Twojemu subskrybentowi – dla nowego subskrybenta i dla subskrybenta już istniejącego.

Zarówno nowe jak i istniejące adresy odwiedzą pole rejestracji i po wysłaniu ujrzą odpowiednią stronę, tak zwaną stronę z podziękowaniami.

Nowe kontakty są zwykle informowane o konieczności potwierdzenia podwójnej zgody:

Kontakty będące już w Twojej bazie otrzymają inną stronę z podziękowaniami:

To dlatego, że nigdy nie zmieniamy oryginalnego źródła i daty rejestracji dla istniejących kontaktów. Dlatego też, jeśli musisz przesłać dodatkowe informacje o tym, czy kontakt subskrybował ponownie (oraz adekwatnie uruchomić Automatyzację), możesz dodać tak zwane pole "ukryte" w formularzu. Pole to ma ustawioną przez Ciebie wartość, ale nie jest widoczne dla subskrybenta. Wartość ta może przekazywać informacje o tym, skąd kontakt się zarejestrował. Wszelkie kontakty subskrybujące przy użyciu tego formularza, nowe lub istniejące, otrzymają wartość z ukrytego pola.

W naszym przypadku każdy kontakt, który się zarejestruje przy użyciu naszego formularza będzie miał wartość "ebook" w polu niestandardowym "Typ Gromadzenia".

Jeśli chcesz wysyłać treści przy pomocy Automatyzacji na podstawie aktywności rejestracyjnej, musisz ustawić dwa wyzwalacze:

  • Pierwszy wyzwalacz to "Login na listę": dla nowych kontaktów. Automatyzacja rozpocznie się dla nich po sprawdzeniu daty rejestracji.

  • Drugi wyzwalacz to "Powracający": Dla istniejących kontaktów, u których nie ma Loginu (ponieważ istnieją już w Twojej bazie) automatyzacja sprawdzi, czy pole niestandardowe "Formularz Gromadzenia" zawiera wartość "ebook", a jeśli tak, Automatyzacja się rozpocznie.


Jeśli masz pytania, napisz do nas na [email protected].


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?