Przejdź do głównej zawartości
Indywidualne kupony rabatowe w automatyzacji

Jak wysyłać unikatowe kupony rabatowe przy użyciu automatyzacji.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeśli chcesz wysyłać klientom kupony rabatowe, możesz to zrobić w prosty sposób za pomocą naszych automatyzacji.

Najpierw należy wgrać kupony na swoje konto w Ecomail.

Sekcję kuponów znajdziesz w głównym czarnym menu, klikając w zakładkę "Więcej" - sekcja kuponów rabatowych (funkcja ta dostępna jest tylko w abonamencie Marketer).

Indywidualne kupony rabatowe (oraz ich merge tagi) działają tylko w Automatyzacjach.


Przed zaimportowaniem do aplikacji

  • W sekcji kuponów możesz utworzyć nieograniczoną liczbę folderów z kuponami, które, rzecz jasna, możesz nazwać wedle własnego uznania.

  • Każdy folder ma swój własny merge tag, który wstawiasz w szablonie e-maila. Dzięki temu do każdego odbiorcy wysłany zostanie unikatowy kupon.

Pamiętaj, że unikatowe kupony zniżkowe można wysyłać tylko w automatyzacjach.
W zwykłej kampanii można użyć wyłącznie globalnego kuponu / kodu.

  • Podczas tworzenia szablonu należy pomyśleć o tym, z którego folderu chcesz pobierać kupony i według tego w wiadomości wstawić odpowiedni merge tag, który powiązany jest z danym folderem i będzie z niego pobierał kupony.

    Przykładowo, jeśli chcemy pobierać kupony z poniższego folderu Kupony rabatowe - Shoper, powinniśmy w szablonie maila zastosować odpowiednio merge tag *|ECM_COUPON_1|*

  • Datę ważności kuponów, kwotę zniżki, możliwość ponownego użycia itp. ustawiasz na swoim sklepie internetowym.

  • Kupony zniżkowe pobierane są według daty wstawienia – jeśli regularnie dodajesz foldery kuponów, starsze kupony w folderze będą wysyłane w pierwszej kolejności.


Import kuponów


Kupony rabatowe umieszczane są w foldery dla przejrzystości.
Wgrać kupony możesz albo w Folder domyślny, albo w nowy folder, klikając Dodaj folder i tworząc swój własny -> dzięki temu możesz mieć różne kupony w różnych folderach (np. z różną wartością zniżki, datą ważności itp.).

W konkretnym folderze wybierz wówczas Wgraj kupony i wklej kupony manualnie lub wgraj plik CSV zawierający kupony.

Format kuponów zależy od Ciebie. Główne znaczenie będzie tutaj miało, w jaki sposób ustawiłeś kupony w swoim e-sklepie.

Zazwyczaj jednak jest to kombinacja tekstu i liczb bądź seria liczb – pamiętaj jednak, że jeśli chcesz użyć liczby, maksymalna liczba możliwa do wykorzystania to 2147483647.


Tworzenie szablonu

Teraz musisz przygotować szablon, który zawierać będzie konkretny merge tag dla kuponów z danego folderu.

Merge tag ustawiony został dla foldera domyślnego: *|ECM_COUPON|*

Dla następnych folderów (utworzonych przez ciebie), dodawany jest numer po merge tagu w celu rozróżnienia, np. *|ECM_COUPON_1|*

Gdy tylko odpowiedni merge tag zostanie użyty kilka razy w szablonie (np. w temacie, w bloku tekstowym, na przycisku), odpowiedni kupon dla danego kontaktu (tj. jeden i ten sam kod kuponu) zostanie wstawiony w miejsce merge tagu.


Ustawienia automatyzacji

Na koniec jeszcze konieczne jest ustawienie samej Automatyzacji, która wyśle kupon rabatowy -> tj. jednym z jej działań będzie wysłanie e-maila z merge tagiem kuponu zniżkowego.

Utwórz zatem Automatyzację z dowolnym wyzwalaczem, a w jednym kroku wybierz opcję "wyślij e-mail" i wybierz szablon e-mail z merge tagiem z odpowiedniego folderu rabatowego.


Przegląd wysłanych kuponów

W zakładce kuponów zniżkowych widzimy ilość zarówno wysłanych kuponów jak i tych ciągle dostępnych. Ewentualny wykres pokaże Ci miesięczne podsumowanie wysłanych kuponów, w tym ostatnich wysłanych (komu, kiedy oraz konkretny kupon).


Usuwanie kuponów

Jeśli chcesz usunąć wszystkie pozostałe kupony, które wgrałeś w folder, użyj przycisku Usuń pozostałe.


Przypomnienie o ostatnim kuponie

Czy chciałbyś przypomnieć odbiorcowi o ostatnim kuponie, który do niego wysłałeś? Zastosuj w tym celu merge tag *|ECM_LAST_COUPON|*
Wstaw ten merge tag w szablon, który ponownie wyślesz do kontaktu w kolejnym mailu w Automatyzacji.


Brak kuponów

Aplikacja automatycznie powiadomi Cię w centrum notyfikacji w aplikacji oraz mailowo o braku kuponów – a dokładnie, jeśli ilość kuponów spadnie poniżej 15% całkowitej ilości.


Masz pytanie? Napisz do nas na [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?