Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeKontaktyZarządzanie kontaktami
Różnica pomiędzy listami kontaktów, grupami preferencji, segmentami i własnymi merge tagami (polami własnymi)
Różnica pomiędzy listami kontaktów, grupami preferencji, segmentami i własnymi merge tagami (polami własnymi)

Nie masz pewności co do różnic między powyższymi? Ten artykuł Ci pomoże

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Dla lepszego zarządzania kontaktami w Ecomail zalecamy działać tylko z jedną listą kontaktów i stosować segmentację do segmentowania swych kontaktów na mniejsze grupy.

Na początek wytłumaczmy sobie podstawowe pojęcia:

  • Lista kontaktów - Lista, która zawiera wszystkie Twoje kontakty.

  • Segment - Grupa kontaktów spełniających te same warunki. Filtr, którego możesz użyć w obrębie listy kontaktów do filtrowania swych kontaktów według warunków mających zastosowanie do pól podstawowych, pól niestandardowych, grup preferencji, zachowań kontaktów itp.

  • Pole własne - Pole, w które możesz wstawić swoje dane, na które nie ma przygotowanego podstawowego pola w Ecomailu (inne dane, niż podstawowe pola jak imię, nazwisko itp.). Wartości z pól własnych możesz przywołać w wiadomości za pomocą tzw. merge tagów.

  • Grupa preferencji - Informacje, którymi mogą zarządzać sami odrbiocy. Przykładowo częstotliwość otrzymywania mailingu; tematy, które ich interesują itp.

  • Etykiety - etykiety umożliwiają Ci prostą segmentację. Można dodać etykiety w proste sposób np. przy imporcie lub za pomocą automatyzacji.


Lista kontaktów a Segment

Lista kontaktów zawiera całą bazę danych kontaktów.
Segment zawiera tylko część kontaktów z całej listy kontaktów, które spełniają określone warunki tego segmentu. Warunki określasz ty sam.

Lista kontaktów a Grupa preferencji

Lista kontaktów zawiera całą Twoją bazę danych.
Grupa preferencji to przykładowo taka część kontaktów, która wybrała w ustawieniach preferencji, że chcą otrzymywać mailing tylko okazjonalnie.

Przykładowo grupa preferencji "Jak często chcesz otrzymywać newsletter?" może wyglądać w ten sposób:

Segment a Grupa preferencji

Segment jest to część kontaktów na podstawie Tobą określonego warunku.
Przykładowo możesz segmentować (filtrować) kontakty, które są w grupie preferencji "Chcę otrzymywać newslettery co tydzień".

Segment a Pole własne

Ecomail zawiera pola podstawowe do pracy w aplikacji - e-mail, imię, nazwisko, miasto itp. Możesz jednak też wgrać informacje dodatkowe, z którymi chcesz pracować przy pomocy pól własnych. W oparciu o informacje przechowywane w takim polu możesz wówczas tworzyć segmenty i dalej personalizować swoje newslettery.

Pola własne a Grupy preferencji

Pola własne i Grupy preferencji przechowują dodatkowe informacje kontaktowe.
Grupy są wybierane przez kontakt (częstotliwość newsletterów).
Pole własne to Twoje własne pole wewnętrzne, które Ty możesz zmieniać i dodawać do niego dane.

Pola własne a Etykiety

Zarówno Pola własne jak i Etykiety stanowią dodatkowe informacje wewnętrzne dla kontaktów.
Etykiety są zwykle stosowane do szybkiego oznaczenia kontaktów i późniejszego segmentowania na podstawie tych etykiet. Nie można ich jednak edytować ani usuwać masowo.
Pola własne można edytować i używać za pomocą merge tagów w celach personalizacji w swoim mailingu.

Pole własne a Merge tag

Pole własne zawiera dodatkowe informacje o danym kontakcie. Tę informację można wykorzystać i za pomocą specjalnego hasła (merge tagu) przywołać go w wysłanym mailingu. Użyty Merge tag w mailingu zostanie zastąpiony wartością tego pola.

Przykładowo, jeśli mamy kontakt, którego imię = Adam, przy użyciu merge tagu *|NAME|* w wysłanym mailingu zamiast tego merge tagu pojawi się Adam.

Spis podstawowych, zdefiniowanych merge tagów przez Ecomail można znaleźć tutaj.


Masz pytania? Napisz do nas na czacie lub pod adres [email protected]

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?