layout.skip_to_main_content
Wszystkie kolekcjeAutomatyzacje / Kampanie automatycznePorzucony koszyk
Porzucony koszyk ze spersonalizowaną treścią e-mail
Porzucony koszyk ze spersonalizowaną treścią e-mail

Wyślij e-mail z zawartością porzuconego koszyka przy użyciu najpopularniejszej i najwydajniejszej automatyzacji.

Kateřina Irová avatar
Napisane przez Kateřina Irová
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W niniejszym przewodniku opiszemy:

WSKAZÓWKA: Zacznij budować świadomość marki oraz dobre relacje ze swoimi kontaktami poprzez e-mailing ukierunkowany – użyj naszej gotowej automatyzacji lub utwórz swą własną automatyzację krok po kroku według instrukcji w niniejszym artykule.


Na jakich kontaktach będzie działać automatyzacja

Automatyzacja dla porzuconego koszyka zostanie aktywowana dla kontaktów, które dodadzą towary do swojego koszyka w Twoim sklepie online, ale nie dokończą zakupu. Poprzez Automatyzację możesz przypominać użytkownikom o ich towarach i możesz przekonać ich do dokończenia zakupu.

Automatyzacja działać będzie na kontaktach śledzonych z Twojej bazy kontaktów Ecomail. które już odwiedziły Twoją witrynę przy pomocy kampanii śledzonej lub automatyzacji, bądź na kontaktach, które były śledzone ręcznie.


Ustawienia automatyzacji krok po kroku

Przed utworzeniem automatyzacji konieczne jest:

Jeśli korzystasz z wtyczki Shoper, Prestashop, Shoptet lub wtyczki Shopify, punkty 1-4 są ustawiane automatycznie i musisz tylko utworzyć szablon (punkt 5).


Tworzenie kampanii automatycznej

Kiedy już połączenie będzie aktywne i będziesz gotowy na swój szablon, możesz zacząć tworzyć kampanię zautomatyzowaną.

Ustaw częstotliwość wyzwalania na wiele razy i wybierz wyzwalacz zdarzenia niestandardowego ‘Basket’. Wpisz dokładne wartości zgodnie z przykładem poniżej w "zdarzenie niestandardowe". Automatyzacja rozpocznie się za każdym razem, gdy użytkownik włoży towary do koszyka.

Gdy tylko rozpocznie się automatyzacja, ustaw późniejszy scenariusz według wybranej przez siebie strategii. Scenariusze mogą wyglądać następująco:

  • odczekaj 3 godziny

  • ustal, czy użytkownik złożył zamówienie w ciągu ostatnich x godzin (zalecamy użyć zapasu czasu, a więc w tym przypadku >> w ciągu ostatnich 6 godzin)

  • Jeśli nie złożył zamówienia, wyślij e-mail z zawartością koszyka

  • możesz również wysłać kolejny e-mail przykładowo po kolejnych 48 godzinach

Drzewko automatyzacji może wówczas wyglądać w Ecomail następująco:

Wskazówka: O tym, czy produkty pozostaną w koszyku, decydujesz bezpośrednio w swoim sklepie online. Jeśli przykładowo pracujesz z zapasami i regularnie "czyścisz" koszyki, musisz dostosować Automatyzację do tego -> jeśli "czyścisz" koszyki po 24 godzinach, ustaw oczekiwanie nie dłuższe, niż 24 godziny.

Jednocześnie to, że produkty kontaktu są mu wyświetlane jest powiązane z aktywnością kontaktu, która musi mieć miejsce na tym samym urządzeniu, gdzie przechowywane są pliki cookie i historia, albo też sklep online musi działać przykładowo z przechowywaniem informacji na temat zalogowanego użytkownika.

Jeśli także wyślesz zdarzenie pustego koszyka do Ecomail zgodnie z instrukcjami w niniejszym artykule, automatyzacja nie wyśle e-maila do kontaktu z pustym koszykiem.


Testowanie

Jeśli chcesz przetestować porzucony koszyk, najpierw musisz być śledzony. Możesz tego z łatwością dokonać na dwa sposoby:

  1. Wstaw następujący łańcuch po linku i zastąp go swoim e-mailem, który masz na liście kontaktów: ?ecmid=[email protected] (np. [email protected])

  2. Uruchom fragment kodu przy pomocy konsoli w przeglądarce (np. w Google Chrome poprzez Narzędzia dla programistów lub F12> konsola) i zastąp go swoim e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', '[email protected]');

window.ecotrack('trackPageView');

Kiedy już jesteś śledzony, włóż towary do swojego koszyka. Następnie wprowadź swój adres na liście kontaktów, dla której została skonfigurowana automatyzacja. Odczekaj, aż Twoje niestandardowe zdarzenia się wyświetlą w szczegółach kontaktu (Aktywność i zdarzenia) po czym wstaw kontakt do testowania automatyzacji.

Czy tworzenie szablonów i automatyzacja sprawiają Ci trudności? Potrzebujesz pomocy z konkretnymi ustawieniami? Nie wahaj się skontaktować z nami na naszym czacie, który dostępny jest w aplikacji lub na witrynie.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?