W niniejszym przewodniku opiszemy:
WSKAZÓWKA: Zacznij budować świadomość marki oraz dobre relacje ze swoimi kontaktami poprzez ukierunkowany e-mailing – skorzystaj z naszej gotowej automatyzacji lub utwórz swoją własną automatyzację krok po kroku, za pomocą instrukcji w tym artykule.
1. Dla jakich kontaktów można zastosować automatyzację
Automatyzacja (czyli kampania zautomatyzowana) porzuconego koszyka jest zwykle aktywowana dla kontaktów, które dodadzą towary do swojego koszyka w Twoim sklepie online, ale nie dokończą zakupu. Za pomocą tej automatyzacji możesz przypomnieć użytkownikom o ich towarach oraz przekonać ich do dokończenia zakupu.
Automatyzacja działać będzie w przypadku śledzonych kontaktów należących do Twojej bazy kontaktów w Ecomailu, które już odwiedziły Twoją witrynę poprzez śledzoną kampanię lub automatyzację, lub też w przypadku kontaktów u których śledzenie zostało dodane ręcznie.
2. Nastawienie automatyzacji krok po kroku
Przed utworzeniem automatyzacji konieczne jest:
wdrożenie kodu śledzenia
zidentyfikowanie użytkowników (poprzez kliknięcie w śledzony e-mail lub ręcznie, zanim kontakt sam kliknie w link)
wysyłanie informacji o zamówieniach
przygotowanie szablonu dla porzuconego koszyka
Jeśli korzystasz z wtyczki Shoper, Prestashop, Shoptet lub wtyczki Shopify, punkty 1-4 są ustawiane automatycznie i wystarczy tylko utworzyć szablon (punkt 5).
3. Tworzenie kampanii automatycznej
Kiedy połączenie będzie aktywne, a szablon przygotowany, możesz zacząć tworzyć swoją kampanię zautomatyzowaną.
Ustaw częstotliwość uruchamiania na “Wielokrotnie”. Jako wyzwalacz wybierz zdarzenie własne ‘Basket’.
Następnie wyzwalacz nastaw dokładne tak jak pokazuje wzór w przykładzie poniżej. Dzięki temu automatyzacja rozpocznie się za każdym razem, gdy użytkownik włoży produkt do koszyka.
Gdy tylko rozpocznie się automatyzacja, ustaw późniejszy scenariusz według wybranej przez siebie strategii. Scenariusze mogą wyglądać następująco:
odczekaj 3 godziny
ustal, czy użytkownik złożył zamówienie w ciągu ostatnich X godzin (zalecamy skorzystać z czasowej rezerwy, a więc w tym przypadku przykładowo: w ciągu ostatnich 6 godzin)
Jeśli nie złożył zamówienia, wyślij e-mail z zawartością koszyka
możesz również wysłać kolejny e-mail z przypomnieniem, przykładowo po kolejnych 48 godzinach
Drzewko automatyzacji w Ecomailu może wówczas wyglądać następująco:
Wskazówka: O tym, czy produkty pozostaną w koszyku, decydujesz bezpośrednio w swoim sklepie online. Jeśli przykładowo pracujesz ze stanem magazynowym i regularnie "wysypujesz" koszyki, musisz dostosować do tego Automatyzację -> jeśli "wysypujesz" koszyki po 24 godzinach, nie ustawiaj dłuższego czekania, niż 24 godziny.
Jednocześnie to, że produkty danego kontaktu są mu wyświetlane, jest powiązane z aktywnością kontaktu, która musi mieć miejsce na tym samym urządzeniu, gdzie przechowywane są pliki cookie i historia, lub też sklep online musi pracować z przechowywaniem informacji na temat zalogowanego użytkownika.
Jeśli zgodnie z instrukcją wysyłasz do Ecomailu również zdarzenie pustego koszyka, automatyzacja nie wyśle żadnego e-maila do kontaktu z pustym koszykiem.
4. Testowanie
Aby poprawnie przetestować automatyzację, należy spełnić następujące warunki:
Proces automatyzacji musi być poprawnie ustawiony
Testowy adres e-mail musi znajdować się na liście kontaktów w Ecomail
Należy zidentyfikować użytkownika na stronie
Należy odczekać, aż dane z Twojej strony przeniosą się do aplikacji Ecomail
Jak dokładnie przeprowadzić test dowiesz się z tej instrukcji.
Czy tworzenie szablonów i automatyzacja sprawiają Ci trudności? Potrzebujesz pomocy z konkretnymi ustawieniami? Nie wahaj się skontaktować z nami na naszym czacie, który dostępny jest w aplikacji lub na witrynie.